Adorno’yu daha okumamış olduğumdan, bu dünyada başkalarının iktidarının ya da kendi öz iktidarsızlığımın beni aptal durumuna düşürmesinin çözülemez bir insanlık durumu olduğunun farkında da değildim.
Nasılsa öldürüleceğinizi biliyorsanız, uğruna savaşılacak bir bayrak ve ülke yaratırsınız. Ve eğer savaşın sonunda hayatta kalırsanız, yarattığınız o şeye aşık olursunuz.