Oğuzhan Gürbulak

Oğuzhan Gürbulak
@OguzhanG
"Ben burdayım sevgili okuyucum sen neredesin acaba ?"
10/10
·202 syf.··
Beğendi
·
2020 27. kitabı
·
25 günde okudu
·
Okunma: 12 Mayıs 2020 15:15
"Ben burdayım sevgili okuyucum sen neredesin acaba ?" Tutunamayanların ilk baskısına da yanılmıyorsam bıraktığı nottur Oğuz Atay'ın. Bu kitabı da bu cümle ile noktalamıştır. Nerden başlasam ne desem tam bilemiyorum,klasik Oğuz Atay desem yeri midir ? Kitap toplam 8 hikayeden oluşuyor. Hepsine ayrı ayrı paragraf yazmak gerekse de okumayanların tadını kaçırmamak amacıyla bir şey yazmayacağım. Hani uyanırsınız diğer sabahlardan farkı yok gibidir bu sabahın,ayılmaya çalışırsınız güne başlamak için ama karnınızda bir ağrı vardır. ağrı mıdır o, yoksa öküz mü oturmuştur midenize ? Daha önce de yaşadığınızdam bilirsiniz, gün sanki hep sıkıntılarla geçecek kaç kiloluk öküz bir de midenize oturdu! İşte böyle bir güne başlamak gibi bir kitap. Kitabın sonunda midenizdeki öküz varlığı kendini bir nebze hüzün bir tutam peynir ekmek isteğine bırakabilir fakat edebiyat açısından doyacağınızdan eminim. Okuyanlar ne şanslıdır bu kitabı,okumayanlar ise daha şanslı...
Korkuyu BeklerkenOğuz Atay · İletişim Yayıncılık · 202233,4bin okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
10/10
·724 syf.··
2020 28. kitabı
TUTUNAMAYANLAR “Hayatta silgim hep kalemimden önce bitti. Çünkü kendi doğrularımı yazacağım yere, tuttum başkalarının yanlışlarını sildim.” -Oğuz Atay Hayatta silgisi hep kaleminden önce bitenler,neyi,ne zaman,nerede ve nasıl isteyeceğini hatta neyi isteyip neyi istemediğini bilmeyenler derneğine hepiniz hoşgeldiniz. Tutunamayanlar, Oğuz Atay’ın ilk okuduğum kitabı diyebilirim.Bundan önce kendisine birkaç kez başlamış,gerek kendimi hazır hissedememem gerekse yazılanlara anlam verememem üzere yarıda bırakılmıştır. Bir işin sonu gelmeden o işin mesajını anlayamazsınız. Tam da bu yüzden dizilere konu olmuş,herkes tarafından adeta deli olunan Tutunamayanları bitirme kararı almış bulundum. Bitirdim de. Kitabın başları yazarı,karakterleri anlama evresi ile geçiyor diyebilirim.Gözlerinizin önünden kelimeler geçiyor ama anlayamıyorsunuz. Okuyup okuyup ortasına geliyor ama ‘ben buraya nerden geldim,ne oluyor ? ‘ diyip tekrar başa dönüyorsunuz. Evet, kitap böyle başlıyor fakat endişelenmeyin baştaki gerginliği ve anlama evresini atlattıktan sonra hemen olayın içine atılacaksınız. İlginç betimlemeleri, karakterlerin ana dünya ve bilinçleri arasındaki bağlantıları, zaman mekan sapmaları ile sizi gerçek anlamda büyüleyecek Tutunamayanları okurken sanki bir takım akıl oyunlarına tâbi tutulacaksınız. Kitapta ilk anlama evresi, tanıma-tanışma evreleri dışında beni sıkan bölümler yoktu. Bana göre her şey hizasında, düzgün bir şekilde – e tabi bunda yazarımızın payı büyük- işliyordu. Büyük bir okuma halkası olduğumuzdan kitap hakkında pek çok farklı, iyi, kötü fikir duydum. Önceki ben gibi kitabı yarım bırakan, yarına bırakan arkadaşım da çoktu. Eğer sizler kitabı yarım bırakmak istemiyorsanız tavsiyem “tanışma faslını” mümkün oldukça hızlı geçmeniz. Gelelim baş kahramanımızla ilgili
TutunamayanlarOğuz Atay · İletişim Yayınları · 202475,1bin okunma