"Ben burdayım sevgili okuyucum sen neredesin acaba ?"
Tutunamayanların ilk baskısına da yanılmıyorsam bıraktığı nottur Oğuz Atay'ın. Bu kitabı da bu cümle ile noktalamıştır.
Nerden başlasam ne desem tam bilemiyorum,klasik Oğuz Atay desem yeri midir ? Kitap toplam 8 hikayeden oluşuyor. Hepsine ayrı ayrı paragraf yazmak gerekse de okumayanların tadını kaçırmamak amacıyla bir şey yazmayacağım.
Hani uyanırsınız diğer sabahlardan farkı yok gibidir bu sabahın,ayılmaya çalışırsınız güne başlamak için ama karnınızda bir ağrı vardır. ağrı mıdır o, yoksa öküz mü oturmuştur midenize ? Daha önce de yaşadığınızdam bilirsiniz, gün sanki hep sıkıntılarla geçecek kaç kiloluk öküz bir de midenize oturdu! İşte böyle bir güne başlamak gibi bir kitap. Kitabın sonunda midenizdeki öküz varlığı kendini bir nebze hüzün bir tutam peynir ekmek isteğine bırakabilir fakat edebiyat açısından doyacağınızdan eminim. Okuyanlar ne şanslıdır bu kitabı,okumayanlar ise daha şanslı...