Özgürlük, kendi kendinin kölesi olmaktır;
ancak sadece kendinin.
Ve tersi:
Hani derler ya--"Özgürlük, kendi kendinin efendisi olmaktır";
ancak sadece kendinin.
Kendi kendini bütün zincirlerden kurtarmak, bağlanmamak hiçbir şeye
ve yine zincirlemektedir, kendi kollarını ve bacaklarını kendine bağlamaktadır, özgürlük...
Oğuz (24.04.2016) 00:57
...çünkü insan kendi yoluna saptırılamazcasına düşmemiş, kendi dürüst görünüşünü trajik gururla yüklenmemişse, "hakikat" tadını yitirir, yaşam acılaşır.
Nietzsche