Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
SEN BENDEN HİÇ GİTME
Sen benden hiç gitme. Kalbim seninle atıyor, Gözlerinde kaybolup, aşkınla büyüyorum. Güneş doğar, batarken seninle parlıyor, Seninle her an, her solukta aşkımı yaşıyorum.Sen benden hiç gitme. Yıldızlar seninle parlıyor, Gecenin sessizliğinde seninle rüyalara dalıyorum. Seninle her an, her dokunuşumda aşk buluyor, Kalbim seninle doluyor, sevginle
Bugün, nefsî arzularına yenik düşerek modern hayatla İslâm'ın düsturlarını birleştirmeye çalışan, tesettürü keyfince şekillendiren, bu dava için paramparça olarak ölmeyi göze almış Sümeyye validemiz orada dururken örtünmeyi bile göze alacak kadar fedakarlık yapamayan Sümeyyelerimiz oturup düşünmelidir. Bugün değilse ne zaman? Kabre girip, amel defterimiz dürüldükten sonra mı? Ahirette Sümeyye validemizle karşılaşınca yüzüne bakacak derecede bir fedakârlığımız olmayacak mı bizim? O, onca yaşına, bitkin vücuduna bakmaksızın çölün kızgın kumları üzerinde bedenini parçalatacak kadar bu yolda fedailik yapmışken bugün bizlerin güneşin altında tesettürüm yaktı beni' demeye hakkımız var mı?
Reklam
1. BÖLÜM SAİD NURSÎ, NUR RİSALELERİ VE İLİM 1.1. SAİD NURSÎ’NİN TAHSİL HAYATI Risale-i Nur müellifinin tahsil hayatı üç aydan başka mevcut olmadığı halde (...)10 Evet o zât (Said Nursî) daha hal-i sabavette iken ve hiç tahsil yapmadan zevahiri kurtarmak üzere üç aylık bir tahsil müddeti içinde ulûm-u evvelîn ve âhîrine ve ledünniyat ve
Birazda kendimizi eleştirelim mi !?
Salih ameller ile yaşantımızdaki olumlu etkileri arasındaki bu uçurumun sebebi esas itibariyle ibadetlere doğru yaklaşmamızdan.. ibadetler ve salih amellere karşı bu tutumumuzun sebepleri şunlar olabilir: -Ibadetlerin faziletinden bahseden Hadis-i Seriflerin zahirine bakarak, bunlarla yetinip, bu ibadetlerle, kulluk ve imanin artırılması hedefini görememek... -Bu yanlış yaklaşımımızın bir diğer sebebi de, ibadetleri ve salih amelleri içi boş bir şekilden ibaret olan haliyle yapmamızdaki kolaylıktır. Bedeni ibadetlerle birlikte, kalbimizin de bu ibadetlerle bağ kurması ve bütünleşmesi, gayret ve çaba gerektirmektedir. Çoğu kişi de bu çaba ve gayreti ortaya koymak istemediği için, ibadetlerin yüzeysel ve şekli haliyle yetinmektedir. -içinde bulundugumuz yanlış yaklaşımın sebeplerinden biri de, şeklen yapmış olduğumuz her ibadetin bitiminde, sayısıyla yetinip yaptıklarımızdan dolayı mutlu olmak ve kendimizden razı olmaktır. Böylelikle yapıp bitirdiğimiz her amel neticesinde mutlu olur ve bu yaptığımızdan dolayı kendimizden razı oluruz. Bu şuur, bizi bu yolda devam etmeye iter... Bu anlayışı ortaya koyacak olan en açık örneklerden birisi, Ramazan ayında okunmuş olan Kur'an hatimleridir. Insanlar Ramazan ayında hatim indirmek için birbirleriyle yarışmakta, okumuş oldukları Kur'an'ı tefekkür etmeksizin, manasını düşünmeksizin, verilmek istenen mesaji göz ardı ederek Kur'an'ı okumakta, bitirmiş olduğu her hatimde mutlu olmakta, yapmış oldugu amelden razı olmakta ve bir sonraki hatme başlayp bitirmek için acele etmektedir.
Mustafa Kemal Atatürk'ün Söylediği 75 Söz | Atatürk Sözleri ve Anlamları Cumhuriyetimizin kurucusu, başöğretmenimiz Mustafa Kemal Atatürk, yaşam şekli ve üstlendiği görevleri gereği çok yönlü bir liderdi. Verdiği demeçler, söylediği sözler, aktardıkları ve daha nicesi hayatın her alanında önemli tavsiye, fikirler ve sözleri içeriyor. Spor,
Tren yolculukları. Büyülü bir dünyaya yol alıyormuşum hissi. Yolda olmak. Bilinmeyene ilerlemek. Zamanları büküp mekânları birbirine katlamak. Ancak yolun sonuna vardığında kendini bulacağına inanmak. Yolun sonunun neresi olduğunu bilmemek. Ama inanmak, inanmak.. #bidunyakitapgrubu
Sayfa 32
Reklam
"Yolda olmak. Bilinmeyene ilerlemek. Zamanları büküp mekânları birbirine katlamak. Ancak yolun sonuna vardığında kendini bulacağına inanmak. Yolun sonunun neresi olduğunu bilmemek. Ama inanmak..."
Bir Kaç Naçizane Tavsiye
Ben ne istediğini bilen, ne istemediğini gizlemeyen ve benden istenilene de kendi nezdimde red veya onay verebilen bir kadınım. Benim tutarsız, Aklından, kalbinden ve ağzından ne çıktığı belli olmayan, saygısız ve toksik hiç bir sevgiye, ilişkiye, arkadaşlığa, dostluğa, insanı ilişkiye ihtiyacım yok olamazda. Kıymet vermeyi de öğrendim kıymet
Yolda olmak. Bilinmeyene ilerlemek. Zamanları büküp mekanları birbirine katlamak. Ancak yolun sonuna vardığında kendini bulacağına inanmak. Yolun sonunun neresi olduğunu bilmemek Ama inanmak, inanmak... Yeni yollara inanmak, gitmeye inanmak. Varış yerinde bulacağın cevaplara inanmak...
Çocuğa çevresindeki imgeleri yakalaması için müthiş bir yetenek bahşeden ve neredeyse beş yaşına kadar süren uzun bir duyarlı dönem söz konusudur. Çocuk, duyuları aracılığıyla aktif bir biçimde imgeleri emen bir gözlemcidir ve bu, onun bir ayna gibi verilenleri yansıtabildiğini söylemekten çok farklıdır. Bir gözlemci olmak, duyguların ve özel zevklerin belirlediği, dolayısıyla belli imgelerin ayıklanmasına yol açan içsel bir dürtüye işaret eder. Hiç kimsenin bir şeyi tüm detaylarıyla görmediğini, herkesin duygu ve ilgisinin etkisiyle sadece bir parçayı gördüğünü söyleyen William James, bahsettiğimiz düşünceyi örneklemektedir. İnsanların aynı şeyi farklı şekilde tasvir etmesinin nedeni budur. James bununla ilgili zekice bir örnek verir: Eğer hoşunuza giden yeni bir takım elbise giymişseniz, yolda yürürken iyi giyimli insanlara öylesine dikkat kesilirsiniz ki o sırada bir araba sizi çiğneyebilir.
Sayfa 64 - Kaknüs Eğitim KitaplığıKitabı okuyor
Reklam
710 syf.
9/10 puan verdi
·
Beğendi
DERVİŞLİK DEDİKLERİ
Derviş ne demektir, nasıl olmalıdır? CEVAP Derviş, tasavvuf talebesi demektir. Allahü teâlâdan başka her şeyi gönlünden çıkarıp, İslamiyet’e tam uyarak, gönlünü yalnız Allahü teâlâya bağlayan; güzel huylarla süslenmiş kimse demektir. Fakirlikte rahat, zenginlikte sıkıntılı olur. Olayların değişmesi, onu değiştirmez. Başkalarının kusurlarına
Gerçek Tasavvuf
Gerçek TasavvufŞihabüddin Ömer Sühreverdi · Semerkand Yayınları · 201879 okunma
Yaşam yolda olmak değil midir ?
Yolda olmak.Bilinmeyene ilerlemek.Zamanları büküp mekânları birbirine katlamak.Ancak yolun sonuna vardığında kendini bulacağına inanmak.Yolun sonunun neresi olduğunu bilmemek.Ama inanmak,inanmak…Yeni yollara inanmak.
Hadi çık çık çık bir an önce evden çık evdeki varlığım diyetin varlığını tehdit ediyor hissediyorum diyeti yari yolda bırakılacak olmak çok tedirgin ediyor hem tecrübe ile sabit kalp kırıklığı çok mutsuz ediyor
Hamdullah Suphi, gazetedeki bu pasajı okuduğu zaman gülmeye başladım. Anlaşılan benim Maarif Vekili olduğumu yazıyordu. Tabiî, gazete, kanun dışı böyle âsi kadına hücum ediyor ve din taassubunu tahrike çalışıyordu. Bundan memnun olmadım. Çünkü, ben hiçbir maddî şeref, yahut mükâfat peşinde değildim. Memleketimizde Erzurum’dan, İzmir’e kadar kanlı bir yol vardır. Orada ölenlerin her biri isimsiz ve memleketlerini esirlikten kurtarıp hür ve müstakil bir yurt yaratmak için canlarını vermişlerdir. Onlardan biri olmak ve o yolda can vermek benim için daima kâfi bir mükâfattı.
1.500 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.