Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Büşra Kaya

Büşra Kaya
@Ojelikoala
Sabitlenmiş gönderi
Böyle olunca, mademki hepimiz yargıcız, o halde hepimiz birbirimize karşı suçluyuz, hepimiz kendi berbat tarzımıza göre İsa’yız, bir bir haça gerilmişiz, ama yine bilmeden. Albert Camus
Reklam
"Bir yıkıntı, rastlantı sonucu oluşmuş estetik bir nesnedir. Kuşkusuz, güzelleştirilmesi amaçlanmamıştır. Yıkıntı üretilmez, ona bakım yapılmaz. Yıkıntı aşağıya, yığına yönelmiştir. En güzel yanı çöküşe karşı ayakta kalan bölümüdür. İşte senin anın o ayakta kalan bölüm, bedeninse aşağıdaki yığın. Hayaletin belleğimde dimdik ayaktayken, iskeletin toprağın içinde çürüyor."
Sayfa 10 - Sel
Büşra Kaya
Bir kitabı okumaya başladı
İntihar
İntiharEdouard Leve
8.1/10 · 2.738 okunma

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
191 syf.
·
Puan vermedi
Yürümenin Felsefesi
Yürümenin FelsefesiFrédéric Gros
7.9/10 · 6,8bin okunma
Reklam
Immanuel Kant der ki:
"İzle­yeceğim yolu ben çizdim. Yürümeye bir kere başladım mı hiçbir şey durduramayacak beni."
Sayfa 135
"Yaşamak için ayağa kalkmamışken, yazmak için oturmak nasıl da beyhudedir." *Henry David Thoreau, The Journal of Henry David Thoreau (1837-1861), NYRB Classics, New York, 2009.
Sayfa 90
"Ağırdan almak namına şimdiye dek yürümekten daha iyi bir şey bulunamamıştır. Yürümek için iki bacağınızın olması yeterlidir. Gerisi fasa fisodur. Hızlanmak mı istiyorsunuz? O halde yürümeyin, başka bir şey yapın; tekerleklileri kullanın, kayın, uçun! Yürümeyin. Ve unutmayın, yürürken takdire şayan tek şey gökyüzünün parlaklığı, manzaranın görkemidir. Yürümek spor değildir. Bir kez ayakları üstünde dikildi mi, olduğu yerde kalamaz insan."
Reklam
Ne denmelidir bilemiyorum sevgim acıyor #TurgutUyar
"Ve umutlar sonsuzdur. Çünkü en büyük yaslar En büyük ölümlerden sonra tutulur."
Sayfa 285 - Yapı Kredi Yayınları
"Tolstoy, Kierkegaard'ın estetik plan dediği sanattan din planına sıçramış ve o planda estetiği, sanatı red ve inkår etmiştir. Yunus'sa estetik planını bir haz planı olmaktan çıkarmış, o planı çekip din planına uzatmış ve yerleştirmişti. Bu yüzden, yaşlılığında da hem sanat, hem eriş yolunun yemişlerini topladığını görmüştü. Ona çift sofra inmişti gökten: Din ve sanat. Düz yoldan gittikleri halde arkadaşları, o, hem düz, hem dolambaçlı yoldan gitmişti. Onlar, doğrudan doğruya kendisinin mânevî tasarrufuna sığındıkları halde, O hakikatin toplumda büründüğü biçim, sanat ve şiir gücünü yedeğine alarak ilerliyor. Ve aldanmıyor. Çünkü böylece angaje olduğu afâkî gerçek, kendi gerçeği, enfüsî gerçektir de. Yani mutlak gerçek. Buradan, gerçek bir angajmanın, gerçeğe angaje olmanın çift kat verimliliği söylenebilir. Böyle bir yazar, sanat biçimlerinin sultasından kendisini kurtarmış, sanat ocağına kurumaz, tükenmez bir kaynak bulmuş olur. Sanat, bir yüksek fırınsa, fikir, o ocağı besleyen maden damarlarıdır. Ocağa, ham madde vermezseniz ve buna rağmen ateşlemeye devam ederseniz, fırın, içindeki son kırıntı ve kalıntıları da yaktıktan sonra kendini içten yemeye başlar. Tersine, gerçek bir fikre angaje olmuş bir yazar, hem sanatın, hem fikrin yemişlerini toplar."
Sayfa 35 - Diriliş Yayınları
Büşra Kaya
2024 okuma hedefini ekledi.
2024 OKUMA HEDEFİ
3/24 kitap - %13 tamamlandı
3 kitap okudu
24 kitap
815 sayfa
0 inceleme
6 alıntı
12 günde 1 kitap okumalı.
333 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.