Hüznünü zaman zaman kendisine bile itiraf edemezdi ama... Kurtardığı memleketin yarın öbür gün birtakım değersizlerin elinde, akla hayale gelmeyecek badirelere sürüklenebileceğini bilirdi.
Hiç kuşku yok ki, endişeliydi.
Sivas’a gelir gelmez maiyetinde görev yapan Hacı Derviş’i çarşıya göndermiş,büyükçe defter aldırmıştır. Kongre vesilesiyle yapılan masrafları,harcanan paraları kuruşu kuruşuna yazdırıyordu.
Bir gün Hacı Derviş dayanamadı...
“Paşam bu hengamede kim hesap soracak” dedi.
Mustafa Kemal’in cevabı ibretlikti.
“Gün gelir, millet benden de başkasından da tek tek hesap sorar, biz bugün hesabımızı eksiksiz yazalım, millet de yarın parasının nereye harcandığını bilsin ” dedi.