"eh canim canim, münakasa pek karisik konular uzerineydi ve pek siddetliydi. babam ciftlikde her zaman bir suikastdan korktugu icin, yaninda muteahhid tabancalar ve silahlar bulundururdu. evvela zengin bir adam, sonra asker. munakasa oyle bir raddeye vardı ki benim uzerime ates etdi. ben restgele ordaki bir tabancayı alarak - amma onun eli tabancaya giderken yuzunden okudum - ona dogru nisan almadan ates etdim. 'il y a eu deux cooups.' ilkin onunki sonra - hemen sonra- benimki. ayni zamanda gibi birsey. bu munakasa goturmez, yoksa ölen ben olurdum. hayir o öldü. ben de ölümden beter mahvoldum. o kurtuldu. korkunc bir acı duydum - hane buna olmaz da neye olur? amma vicdan azabı duymadım. ondan daha korkunc birsey oldu. kendi kendime olan guvenimi kaybettim. yani kendimi o gun bugun yalan saniyorum."
📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
.."şu dünyada hayat bir an meselesi biliyoruz iyi hoş amma, insan bazı anların sürmesini istiyor, bırakmıyor onları elden» diyorsun. evet fakat öyle bir ân olmuş olabilir ki, o an bütün tazeliği ve rayihasıyla insanın şuuruna geçer, insanın «constitution mentale»i olur. insanın «constitution mentale»i ne kadar devam ederse, o ân da o kadar devam edeceğini sen bittabi bilirsin. insanın insana rastgelişi tesadüfidir. yoksa iki insanın biri ötekinden iki yüzyıl önce ve yahud sonra yaşamış olabilir"..
..." Sevmekle adam akıllı alay edildi, sağa konuldu, sola konuldu, yukarıya aşağıya konuldu; fakat dünyada insana insanoğluna en sempatik gelen, insanoğlunu dünyada ne kadar sempati varsa topuyla birden sempatikleştiren şey yinede bu gönül sıcaklığı, ve kan ısısıdır. Astronomlar, milyarlarca ışık senesi uzaklardan, bütün güneş sistemini içine alabilecek kadar büyük dev yıldızlardan bahsederler, insanlara dehşet vermeye çalışırlar, Halbuki kainat bir insan kadar kompleksli değildir."..
..."Kimseye inanmıyordum. Bütün hayatımca nefret ettiğimi düşündüğüm bir düzeni, artık bütün hayatımca yaşamak istediğimi sanıyordum. Acınacak bir tarafımda kalmamıştı zaten"...
"Belki de birilerine, bir şeyler anlatmak isterdim, Belkide ayrıldığımdan beri, sekiz ay... yirmi iki günden beri, ilk defa bende bir şeyler söylemek ihtiyacındayım. Kim bilir Sevgi, kaçıncı fincan kahvesinde, kaçıncı defa haklı çıkıyor ?