Erkek, doğası gereği hiyerarşiye duyarlıdır. Bir sosyal ortama girdiği zaman kim güçlü, kimin sesi çıkıyor, kimin bedeni ne diyor hemen hepsini kolaylıkla okur. Çünkü genlerinde ekipteki yerini bilmek, ekip olarak avlanmak var. Çünkü tek başına avlananlar yok oldu, ekip olarak avlananlar ise kabileler kurmaya başladı.
Kadın ise ilişki kurma, hiyerarşiden ziyade arkadaş olma peşinde. Boşuna değil ilişki kurması. Çünkü adam avcılığa gittiği zaman dönmeyebilir. Muhtemelende dönmeyecek. Peki çocukları nasıl yaşayacak? Eğer kadın ilişkiler kurarak çevredekilerle dayanışma içine girerse o da çocuğu da kurtulacak. Kadının gücü ekip oluşturma gücüdür; böylece, “ Bunun kocası dönmedi, hepimiz bir araya gelip onu destekleyelim,” olgusu gerçekleşir.