📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Ah bu kitapla ilgili ne demeli nerden başlamalı…ırkçılığa yenik düşen masum insanlar…aşk savaşın ortasında açmaya çabalayan bir kardelen,karların altından uzattığı narin başıyla ayakta kalmaya çabalıyor.Bu kadar romantizm yeter…
Gerçektir yazmış yazar kitabın kapağına.
Savaş yaşadığımız dünyanın en acımasız gerçeği değil mi?
Kitabı ilk okumaya başladığım günün akşamı 127 sayfa okumuşum…saat 04.27 olmasa okumaya devam ederdim hala.Aklım romanda kaldı…o derece akıcı ve sürükleyici bir dille kaleme alınmış roman.
Ama insanın en çok tüylerini ürperten şey yaşanan katliam…Saray Bosna da Müslüman oldukları için öldürülen Boşnaklar. Evet ırkçılığa her zaman karşı oldum ya da bazı yazarların hümanist olduğunu savunup sadece bir milletin yaşadığı acıların sürekli altını çizen romanlar yazmalarına. Madem öyle bakınız Boşnaklar da var…Bunları da görelim tanıyalım bunların da altını çizelim bunlara da dikkat çekelim…yazarı bunu yaptığı için tebrik ediyorum ,susmamış ve romanıyla bağırmış yaşanan acıları.
Ey insanoğlu ne zaman anlayacaksın ki savaş hiçbir zaman hiçbir şeyi çözmeyecek ve seni o küçümseyerek,hakaretlerinde kullandığın o hayvandan daha aşağılık hale getirecek…Bu kadar acıya sebep olup,bu kadar zeka ile ne yapacaksın ? O zeka Ile daha çok savaşa,yıkıma ,acıya sebep olduğun ,vicdanının gözlerini oyduğun o zeka ile ne yapacaksın?
Kitapta beni en çok etkileyen ve düşündüren alıntı iki ile bitirmek istiyorum incelememi…
Biz Boşnaklara işkence yapan Sırplar ne yazık ki eski komşularımız, eskiden tanıdıklarımız ve birlikte oturup kahve içtiğimiz arkadaşlarımızdı. Aklım bir türlü almıyordu. Nasıl olup da bir anda değişmişlerdi.#294260677
**Ben insanların nasıl bu kadar vahşi olabildiklerini ya da onları bu noktaya getiren sebepleri