Evet. Harry Potter serisinin ve şu ana kadar okuduğum kitapların en kalını Zümrüdüanka Yoldaşlığı idi. 1000 sayfalık kitap. Çoğu kitabın da zaten birkaç klasik hariç 1000 sayfanın üstüne öçıktığını görmedim. Şimdi gelelim kitaba. Harry Potter kitaplarının hepsine evet iyi, mükemmel diyerek fazla yorum yapmadım bunun farkındayım. Geçiştirdim bir bakıma bu seriyi incelemeyi. Çünkü nerden başlayacağını bilemezsin detaylara girecek olsan. O yüzden hep kabataslak yorumlar yaptım. Bu kitapta gene de bir tık derine inip Harry Potter'ın evreni hakkında birkaç şikayette bulunacağım. 7 kitaplık bir seri için ki daha Fantastik Canavarlar'ı felan saymazsak, çok sığ bir evren Harry Potter'ın evreni. Evren sadece Harry'nin gördüğü biçimde şekilleniyor. Harry'yi alakadar etmeyen şeyler bizi de alakadar etmiyor. Örneğin Yüzüklerin Efendisi'nde karakter odaklı değil evren odaklı bir anlatım var. Ama Harry Potter'da çok sığ ve bence yetersiz bir dünya ile karşımıza çıkıyor kitap. Okulun dışına çıkamıyoruz bir türlü. Halbuki büyücülerin dünyasında neler neler vardır ama bunlar hiçbir zaman konu olmuyor. Çok nadiren okul harici mekanlar yaratılmış Azkaban gibi. Diğer ki şikayetim ise 1000 sayfalık kitaptan insan bir şeyler bekliyor. Harry Potter'ın ben ilk 2 kitabı evet okul mokul geçer ondan sonra Voldemort'la felan böyle çatışmalar, savaşlar vs. vs. olur diyordum. Ama hiçbir zaman öyle olmadı. Her kitabında okulu anlattı ve öyle de gidecek. Sadece kitabın sonunda Harry, Voldemort ile karşılaşıyor ve düello gerçekleşiyor vs. kazanan Harry oluyor ve kapanış. Geri kalan konularda Voldemort hep ana plan ama hiçbir zamanda uzun uzun eyleme geçilmiyor. Evet hep olumsuz şeyler hakkında konuşmuştum bu seri hakkında biraz da olumsuz yerlere değineyim dedim. Ama Harry Potter gene de eşsiz bir