"Ve işin asıl korkunç yanı , farklı düşündüğünüz için sizi öldürecek olmaları değil, haklı olabilecekleriydi. İki kere ikinin dört ettiğini nereden biliyorduk ki ? Yer çekimi diye bir şey olduğunu nereden biliyorduk ki ? Geçmişin değiştirilemez olduğunu nereden biliyorduk ki ? Madem geçmiş de, dış dünya da yalnızca zihinlerdeydi, madem zihin de denetlenebiliyordu, söylenecek ne kalıyordu ki geriye? "
Uzun süre okumak isteyip beklettiğim bir kitaptı ve beklediğime değdiğini düşünüyorum. Aslında bir çocuk kitabı masalsı bir anlatımı var ama kesinlikle yetişkinler de okumalı. Momo güzel bir ana kahramandı. Kitapta birçok ders niteliğinde konu vardı.Ana kahraman Momo'nun savaştığı ve onları yendiği Duman Adamlar bence bir metafordu. Günümüzde zamanımızın çoğunu yiyen zamanımızı sömüren birçok konu var. Yazar bence buna değinmek istemiş.Ve zaman tasarrufu ederken aslında mutsuzluğa düştüğümüzü, ânın daha keyifli olduğu anlatılmış.Konu itibariyle bu yüzden ilgi çekici. Tatlı, düşündürücü ve kesinlikle derin anlamlı bir kitaptı. Kesinlikle okunmalı...
MomoMichael Ende · Pegasus Yayınları · 201782,4bin okunma