Hayat ve yaşam aynı şey mi? Yoksa biri sadece var olmanın, diğeri ise bu varoluşa anlam katmanın bir yolu mu?
Genel olarak değerlendirdiğimizde, hayat biyolojik bir varoluş, doğumla başlayıp ölümle sona eren canlılık sürecidir. Yaşam ise bu sürecin içindeki deneyimler, duygular ve anlam arayışıdır.
Hepimiz birey olarak hayatımıza devam etsek de aslında yaşadığımız toplumun bir parçasıyız. Bizi biz yapan, yalnızca kim olduğumuz değil, kimlerle ve nerede olduğumuzdur. Her birimizin hayatı farklı dinamiklerle şekillenir; ancak bu farklılıkların temeli, doğduğumuz aile ile atılır. Aile, bireyin ilk sosyal ortamıdır ve karakter gelişiminin ilk basamağını oluşturur. Devamında, sosyal çevre, okul, iş hayatı gibi etkenlerle çocukluk ve ergenlik dönemimizi şekillendiririz. Bu süreç, bireyin kimliğini oluşturduğu, hayata bakış açısını geliştirdiği ve geleceğe hazırlandığı bir dönemdir. Bu nedenle "Geçiş Dönemi" olarak adlandırılması yerinde olacaktır. Bu dönem, bireyin çocukluktan yetişkinliğe uzanan yolda, deneyimlerden tuğlalar örerek inşa ettiği bir köprüdür.
Devamı İçin👉👉 lavinyadergisi.com/product/details...Osman YavanOsman YAVAN