"Rendekar doğru mu söylüyor? düşünüyorum,öyleyse varım!Oldukça mâkul...fakat bundan tam tersi bir sonuç,aslında varolmadığım,bir düş olduğum sonucu da çıkar.Düşünen bir adamı düşünüyorum.Düşündüğümü bildiğim için,düşlediğim için,düşlediğim bu adamın da varolduğunu biliyorum. Böylece,o da benim kadar gerçek oluyor. Bundan sonrası çok daha hüzünlü bir sonuca varıyor bence...Düşündüğünü düşündüğüm bu adamın,beni düşlediğini düşlüyorum.Öyleyse gerçek olan biri beni düşlüyor, "o" gerçek, "ben" ise bir düş oluyorum."
Kapı kırıldığında Uzun İhsan Efendi kitabı kapadı.Az sonra başına geleceklere hiç aldırmadan kafasından şunları geçirdi: "Dünya bir düştür.Evet,dünya...evet,dünya bir masaldır.."