📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
"benim de içimde bir tahtakurusu gıy gıy gıy"
Yönetmenliğini sevgili Tunahan KURT'un yaptığı benim için değerli filmlerden.. uzun metraj filmi "sokak köpekleri" ni de dört gözle bekliyorum 😍
youtu.be/rStnii4QvSw
Umuyorum bir gün daha yaratıcı oluruz, düşüncelerimiz tıpkı gökyüzümüz gibi berraklaşır, tazelenir, maneviyata yönelir; kavrayışımız tıpkı gök gürültüsu ve şimşeklerimiz, nehirlerimiz, dağlarımız ve ormanlarimiz gibi genişler; kalplerimizin genişliği, derinliği ve büyüklüğü iç denizlerimizle uyum içinde olur. Belki gezginlere suratımızdaki tanımadıkları o laeta ve glabra; yani keyif veren, dingin yapı görünür bir gün. Yoksa ne diye dönüyor dünya, ne diye keşfettiler Amerika,yi?
Yalnız ve Karanlık
Benim yalnızlığım iç-içe geçmiş hikayeler ile hıncahınç dolu, yüreği meşale gibi yanan aydınların gölgesini indirdim karanlığıma. Bu evde bir gün Sanasaryan Han'ın 9. Hücre acılarından kıvranan "33 Kurşun"lu yüreğin sevdasına özlemini çekmişimdir, bir gün "Yaşadım Diyebilmek İçin" bir dava peşinde "Vatan Haini Demişler" i duymadan koşan şairin direncine tutunmuşumdur, "Ben vatansızlıktan üşüyorum" diyen şarkıcının şarkılarını yuva sıcaklığında şefkatle sarmaya çalışmışımdır, bazı zamanlar ateş başındaki masalcı gibi bizim ağıtlarımızın Homeros'undan mitlere kulak kesilmişimdir, şiiri yarıda kesilip tutsak edilenlerin lafını tamamlamışımdır, "Umut" ile "Yol" alanların seyrine dalmışımdır bazen, memleketini gurbet ederek "Benim Meskenim Dağlardır" diyen adamın derdini dinlemişimdir, bir başkası "Göğe Bakalım" diye işaret etmiş, mavi gökteki uçurtmayı düşlemişimdir. Canım "İnsan Kardeşlerim" in yalnızlığı ile yalnızlaşmışımdır.Ulusal kederleri, neşeleri sağ yanımda tutup sol yanımda evrensel sancılar çekmişimdir. İnsandan kendimi soyutlayıp "insan sen kimsin" derdiyle yine insanın ortasına düşmüşümdür. Varoluş sancılarıyla "Bulantı"lar çekmişimdir. "Öteki" seslerine kulak kabartıp angajmana zorlamışımdir kendimi. Varoluşun hangi eylemden öte geldiğini sormuşumdur. Her gün süren bu "Dönüşüm"ün sonunun hangi sabah biteceğini kestirmeye çalışmışımdır. Distopyaların yaşamın ta kendisi olabilecek kadar gerçek, ütopyaların ise ulaşılamayacak kadar uzak oluşunu hesaplamışımdır. Bu gölgeli mağaradan çıkıp gerçek ile gözlerim kamaşsın diye tünel kazıyorumdur her gün. Hani derler ya şu duvarların dili olsa da konuşsa... #ar #kafka #sartre #yilmazguney #ahmetkaya #sabahattinali #albertcamus #edebiyat #felsefe