Hatırlarsanız eskiden okullarda mavi ve siyah önlük giyerdik. Ne tesadüftür ki fabrikalarda da çalışanlar aynı renk önlük giyerdi. Fabrikalarda çalan zil vardı, vardiyalar zille değişiyordu. Hafize Ana’nın elimdeki hatırlayalım. Ya anlayacağınız, bu zil sistemiyle bizi Pavlov’ın köpeği gibi vardiyalara, aralara hazırladılar.