Hipnoterapi, psikoloji,psikiyatri gibi insanın bilinçaltı muktesabati kayıtları, çevresel faktörler vb gibi bir çok nedenle zihin ve bedeninde oluşan ruhsal dünyasındaki karışıklıklara kısmen çare olunsada gerçek bir tedavi ne yazikki sunulamiyor. Çünkü bilim madde ve metafizik kabul eder. Oysa cinlerin varlığı kabul edilseydi kökten bir çözüm yolu bulunmuş olacaktı. Gerek hipnoz,gerek terapi gerek ilaç tedavisi yanında cinlerin varlığınin insana etkisi de kabul edilse kişi kısmen değil tamamen iyileşir. Fakat cinleri kabul demek İslami,yaratıcıyı da kabul manasına geleceğinden +milyon dolarlık ilaç sektörü, kişisel gelişim koçluğu,terapi ücreti vs vs kazancta zarar edileceği düşünülürse uzun yıllar daha gerçek bir tedavi goremiyecek insanoğlu.