Kenan tatan

Kenan tatan
@Payiz_13
Hümanist
Siyaset bilimci
Dicle üniversitesi
Tatvan
1 Şubat 1996
31 okur puanı
Temmuz 2019 tarihinde katıldı

Kenan tatan

, bir kitap okudu
Puan vermedi·56 syf.·
2023 1. kitabı
Arthur Schopenhauer
7.4/10 · 17,8bin okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Çok mutsuz olmamanın en güvenli yolu çok mutlu olmayı istememek, yani zevk, mülk, paye, onur vb. taleplerini ölçülü bir düzeye indirmektir. Zira tam da mutluluk için çabalayıp mücadele etmek, büyük talihsizlikleri kendine çeker.
Medyada yer alan bir makalede Pitssburgh Üniversi tesi Tıp Fakültesi'nde bilim insanları tarafından sosyal medya kullanımı ve depresyon ilişkisinin incelendiği bir araştırmadan bahsediliyordu. Yaşları 19-32 arasında de ğişen 1.787 kişi üzerinde yapılan araştırmada, "sosyal medyada yaşıtlarının aşırı, abartılı, gerçekçi olmayan paylaşımlarına tanık olan kişilerin imrenme, kıskançlık haset gibi duygulara ve başkalarının çok daha mutlu ve başarılı bir yaşamları olduğu şeklinde çarpık düşüncelere kapılmalarının depresyona yatkınlık oluşturabileceği söyleniyordu.
Johan Vilhelm Snellman
Bu Bizim İlkemizdir! "Finlandiya'ya zorla hiçbir şey dayatılamaz, onu kurtaracak tek şey, eğitimin gücüdür" Johan Vilhelm Snellman'ın idealizmi Vatanı, yeni baştan fethetmek zorundayız. Bu zorlu işi yapabilmek için de, her birimizin bir (Snelman) aşkıyla çalışmamız gerek ! . . Evet, bataklıklar diyârı Fin­landiya’yı (Beyaz Zambaklar Memleketi) haline getiren, büyük idealist (Snelman) ın aşkıyla.. Bu eşsiz Fin idealisti vatandaşlarını içinde yüzdükleri maddî ve mânevi çirkeflerden kurtarmak, yurdunu cennete çevirebilmek için beşer tâkatinin üstünde bir aşk, enerji, feragat ve fedakârlıkla yılmadan çalışmış, bir köy öğretmenliğini üniversite profesörlüğüne tercih etmişti Johan Vilhelm Snellman'ın ebeveynlere öğütleri Çocuklara, "Yalan söyleme,’ ’Hile yapma,’ bu hareket iyi değildir. Karşılığı kötü olur. Günahtır,’’ derler. Fakat bu sözleri söyleyen aynı kimseler birbirlerini aldatır, başkalarını aldatır, çocukları aldatır ve yine çocuklara, 'Hiç kimseyi incitmeyin. Nezaketli ve terbiyeli olun,’ derler. Fakat kendileri bu söylenenlere uymaz. Çocuklar bunun çabuk farkına varır. İlkin hayret ederler. Ana babalarının kendilerine kötü ve günah diye gösterdiği şeyleri nasıl olup da bizzat yaptıklarını anlayamazlar. Nihayet kendilerinde şu görüş gelişir: Ana babalar bir türlü söyler, başka türlü hareket eder. Böylece ebeveynin sözlerine karşı çocukların güveni yok olur. Şunu yapın, bunu yapmayın gibi öğütlere kulak asmamaya başlarlar. Diğer taraftan ebeveyn, çocuklarının henüz küçük olmakla beraber söz dinlemediklerinden ve dik başlı olduklarından şikayet eder. Halbuki çocukları bu hale getirmeye kendilerinin sebep olduklarının farkında olmazlar. Çocuklara azarlama ve ceza ile söz dinletilebileceğini, sevgi bağı kurulacağını zannetmeyin. Çocuklarınızın yanında onların
Alıntı
Bazen daha fazladır her şey... Bir eşikten atlar insan... Yüzüne bakmak istemez yaşamın, o kadar azalmıştır anlam... O zaman hemen git radyoyu aç, bi şarkı tut.. Ya da bir kitap oku mutlaka iyi geliyor... Ya da balkona çık bağır bağırabildiğin kadar, zehir dışarı akmadan yürek yıkanmıyor... Ama fazla da üzülme, hayat bitiyor bir gün; ayrılıktan kaçılmıyor... Hem çok zor, hem de çok kısa bir macera ömür; ömür imtihanla geçiyor... Ben bu yüzden hiç kimseden gidemem; gitmem... Unutamam acı tatlı ne varsa hazinemdir... Acının insana kattığı değeri bilirim,küsemem; acıdan geçmeyen şarkılar biraz eksiktir...