Bir kitabın yazılması, yazarın tek başına giriştiği ve içinde bir yandan yolculuk ederken bilmediği yerleri keşfederek yol haritasını oluşturduğu tuhaf bir serüven.
Yolculuk başarılı geçerse, arkasından başkaları da gelecektir. Teker teker bu yola düşenler de yalnız başına çıkarlar yolculuklarına, ama o yolu ilk keşfedenin imgelemiyle aralarında bir ortaklık kurulmuştur artık, rotayı bilir arkadan gelenler.
Kitaplar insanların içinde birbirleriyle buluşabildikleri yalnızlıklardır."