Nasıl oluyor da tarihin bize öğrettiğini unutarak Türkiye'de yeniden serbest bölgeler, ticaret limanları oluşturmaya çalışıyoruz? Acaba bu unutkanlık neden? Osmanlı devletinde enerji güçleri, yeraltı kaynakları, demiryolları, bankalar yabancı sermayenin güdümünde değil miydi? Nasıl oluyor da bugün "yabancı sermaye ideolojisi" ülke içinde bunca yandaş bulabiliyor?