Namık Kemal diyor ki:
"-Ayetle, hikmetle, icma (büyüklerin söz birliği) ile, tecrübe ile, ibretle müspettir ki insan için ne hasıl olursa (üretilirse) say (emek) ile olur. İnsan neye vasıl olursa (ulaşırsa) say (emek) ile olur.
Yaşanan an ile süreç; doğru ile gerçek arasındaki çizgiyi de içerir. An'ı yaşarken sürecin bilincindeysen gerçekten yaşıyorsun demektir; gerçeği bilip de doğruyu seçersen, tam anlamında insansın demektir.
Okumanın, bugüne kadar okuyabildiğim bütün kitapları tekrar okumanın hasreti içindeyim. Eski kıraat kitaplarımdaki parçalardan tutun da, daha sonraları, ilk gençliğin hassasiyeti içinde okuduğum Zavallı Necdet'leri, Aşk-ı Memnu'ları, Çalıkuşu'larını anıyorum.