Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

bi insan

bi insan
@Philocivilis
Sıradan ve Aziz.. Herkes gibi.. "Tüm cihanın saltanatı bile, yere düşen bir damla kana değmez" S.S. "Âyinesi iştir kişinin lâfa bakılmaz" Z.P. "Her filozof hakikati kendine göre ele alır" C.M.
Hayat Öğrencisi..olmaya çalışıyor
Dünya... Evrende bir Dünya..
Doğunca yazarım:)
163 kütüphaneci puanı
985 okur puanı
Ağustos 2017 tarihinde katıldı
..sırr, kişinin gizli tuttuğu fakat kendisinde söze dökerek sır olmaktan çıkardığı şey anlamına gelirken; ahfâ ise Allah’ın olmakta olanı ve kişi tarafından bilinmeyen henüz meydana gelmemiş olanı bilmesi demektir. İBRAHİM ASLAN, Mâtürîdî’nin Uluhiyet Tasavvuru
Sayfa 85
Reklam
"Merhametli olmama" tehlikesi...
.. Âyetten Allah’ın, (...) rahmet ettiği kişilerin rahmet yüklü olacaklarını; rahmet etmediklerinin ise intikam sahibi olacaklarını ifade etmiş olmaktadır. Mâtürîdî’nin Uluhiyet Tasavvuru, İBRAHİM ASLAN
Sayfa 73
Mâtürîdî, sevgiyi, kişinin sahip olduğu arzu ve isteği karşılamasını sağlayan bir duygu olarak; rahmeti de birinin, herhangi bir engel dolayısıyla kendi arzu ve isteğine kavuşamayan başka birinin acısını paylaşması ve ona acıması olarak tanımlamıştır. Mâtürîdî’nin Uluhiyet Tasavvuru, İBRAHİM ASLAN
Sayfa 63

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
İslam
"İslam, Hz. Âdem’den Hz. Muhammed’e bütün nebilerin tebliğde bulundukları yolun adıdır." Mâtürîdî’nin Uluhiyet Tasavvuru, İBRAHİM ASLAN
Sayfa 53
"Mâtürîdî, isim vermeden bazılarının “kendileriyle anlaşma bulunan kâfirlerle delillere dayalı münazara yapılabilir, ancak kendileriyle anlaşma bulunmayan kâfirlerle sadece savaş yoluyla (bi’s-suyûf - فويسلاب ) mücadele edilir” şeklindeki görüşünü kabul etmemiş ve bu görüşü Kur’an’a aykırı bulmuştur." Mâtürîdî’nin Uluhiyet Tasavvuru, İBRAHİM ASLAN
Sayfa 52
Reklam
"Avusturyalı Jean Amery (1912-1978), toplama kamplarına ait izlenimlerini dile getirdiği bir denemesinde, bu kamplara gönderilen bir aydın için gerçekleşen ilk sonucun ''entelektüel ölüm'' olduğundan söz eder." Ahmet Cemal
Sayfa 83
Artık ortada becerilerini birbirlerinde oyun oynarcasına sınamak isteyen iki taraf değil, fakat arşılıklı olarak birbirlerini yok etmeye ant içmiş iki düşman vardı.
Sayfa 72
Demek ki dostumuzun açıklaması, bizim gibi kısa vadeli düşünürlerin henüz hesaplayamayacağı bir gelişmeye ilişkin olmalıydı.
Sayfa 69
Hasımların niyetlerinin ne olduğunu ve içlerinden hangisinin daha avantajlı sayilabileğini algılayamıyorduk.
Sayfa 68
Bir maniye yakalanan kişinin durumu artık hep tehlikeli olurmuş ve bir satranç zehirlenmesi geçiren kişi - iyileşmiş bile olsa- en iyisi, hiçbir satranç tahtasına yaklaşmamakmış...
Sayfa 66
Reklam
O zamanlar oynadığım yüzlerce belki de binlerce oyun, gerçekten bilinen türden satranç partileri miydi, yoksa sadece bir tür düşsel satranç mıydı, yüksek ateşin yol açtığı nöbet esnasında oynanan satranç mıydı, rüyada hep olduğu üzere, bütün ara aşamaların atlandığı, hastalık ürünü bir oyun muydu.
Sayfa 65
.. Tıpkı insanın parmaklıktan aşağıya sarkan bir çocuğu hiç düşünmeksizin yakalaması gibi, itki sonucu gerçekleşen bir müdahale...
Sayfa 65
Anlaşıldığı kadarıyla beynimizde düzenleyici işlev gören esrarlı güçler var ve bunlar ruhu rahatsız edici ve tehlikeye sokucu şeyleri kendiliğinden devre dışı bırakıyor,..
Sayfa 63
Tek yapmam gereken, vatanımızı on dört gün içerisinde terk edeceğime dair bir taahhütname imzalamaktı ve bu on dört gün, bir zamanların dünya vatandaşının yurtdışına çıkabilmek için halletmesi gereken binlerce formaliteyle -askerlik belgeleri, polis, vergi, pasaport, vize, sağlık belgesi- öylesine doluydu ki, geçmişte kalanlar üzerinde düşünmek için fazla zamanım yoktu.
Sayfa 63
Yeryüzünde beni sorguya çekmeyen, bana acı vermeyen bir insan kalmış mıydı hâlâ gerçekten?
Sayfa 61
3.825 öğeden 16 ile 30 arasındakiler gösteriliyor.