En yüksek tepelerin doruğuna ne diye tırmanasın ki, sonradan inmek zorunda kalacak olduktan sonra; inince de, yaşamını oraya nasıl çıktığını anlatarak geçirmemen mümkün mü? Ne diye yaşar gibi görünesin ki? Neden sürdüresin?
Bir şeyler kırılıyordu, bir şeyler kırıldı. Kendini - nasıl demeli? - dayanıklı hissetmiyorsun artık: Sana bugüne kadar güç veren - öyle sanıyordun, öyle sanıyorsun -, yüreğini ıslatan şey, varoluş duygun, neredeyse önemli olduğun duygusu, dünyaya bağlanma, dünyada kalma duygusu eksikliğini hissettirmeye başlıyor.