Gece, akıl uyur ve bir şeyler basitçe var olur. Gerçekten önemli olanlar yeniden şekil alırve günün analizlerinin yıkıcılığından kurtulup hayatta kalır. İnsan, dağılan parçalarını yeniden toplayıp yeniden bir ağaç gibi sakin ve dingin hâle gelir. Gündüz, çift kavgaları gibidir ama gece olduğunda kavgalı olanlar aşkı yeniden bulur. Zira aşk bu söz rüzgarından daha büyüktür ve insan yeniden uyumakta olan çocuklarından, ekmeğinden ve oracıktı ne denli hassas, ince ve geçici hâlde uzanmış eşinin uyusundan sorumlu biçimde, yıldızların altında penceresinin önüne dirseklerini dayar. Aşk tartışılmaz. Vardır. Gece olsa da yeniden aşkı hak eden bir kaç gerçeklik bulsam! Ülkemdeki medeniyet insanın talihi, dostluğun tadı hakkında düşünebilmek için... Birkaç buyurgan hakikate hizmet etmeyi isteyebilmek için. Her şeye rağmen, belki, henüz ifade dahi edilemeyen...