Çok uzun zamandır okunmayı bekleyen ama her okuduğumda nedense devam ettiremediğim bir kitaptı ve sonunda okuyabildiğim için mutluyum. Tahmin ettiğim gibi olmadı ama görünmezliğin hep güzel bir şey olduğunu düşünen bizler için aslında her şeyi detaylıca düşünmediğimizi ve o kadar da güzel bir yanı olmadığını gösteren bir kurguydu. Özellikle de bencil ve öfke sorunu olan bir görünmezsek...Sonunu beğendim. Baş karakter Griffin'in hak ettiği sondu kesinlikle.
Görünmez AdamH. G. Wells · Ren Kitap · 202210,6bin okunma
Kapağına ve ismini aşık olduğum kitabı tekrar okumak ona neden tekrar aşık olduğumu hatırlattı ve bir daha aşık oldum. Kesinlikle herkesin okuması gereken bir kitap. Öyle güzel ki...
Bu kitabı okuduğumda fantastik öğeler bulmayı beklemiyordum ve ilk başta biraz sıkıcı geldi. Ne okuyorum falan dedim ama kitap ilerledikçe, sayfalar çevrildikçe kitabın içine girmeyi başardım ve merak ettim. Her şeyin başı merak değil mi zaten? Ne olacak? Özgür neler yaşadı ve tüm bu anlatılanların bir cevabı var mı? Sonunu beğendim ama kitabın bize her şeyin cevabını verdiğini düşünmüyorum. Mesela bu keşiş yolunun tarihi, her şey nasıl başladı, Sevilay kafayı nerede yedi kısımlarını bilmek isterdim. Her karakterin başına gelenleri hak ettiğini düşünüyorum. Yani bunlar olmasaydı bu kitapta olmazdı değil mi? Bazı yerlerde karakterlerin düşüncelerini değil de, yazarın konuştuğunu hissettiğim anlar oldu. Açıkçası ürpertici ve üzücü yanları olan bir kitaptı. Özgür'e üzülmedim değil ve her şeyin sonunda ismi gibi olması çok manalı değil mi? Akıp gitti, nasıl akıp gitti bende anlamadım ama oldu işte.