Kendi hirasını arayan biri
De ki: “Hiç bilenlerle bilmeyenler bir olur mu?(Zümer-9)
Ben bir taşralı tecessüsüyle sürüklendiğim o gürültülü dünyadan, kitapların âsude inzivasına iltica ettim.
Cemil Meriç
Tekrar, bikkınlık yolunun ilk adımıdır. Bıkkınlık, yanılmaya, namazın anlamlarından gafil olmaya götüren şeydir. Nefis çabuk bıkar. Her seferinde ezberlediğin zikirlerin aynısını tekrarlar, aynı manaları tefekkür edersen namazdan bıkarsın ve huşun kaçar. Bu kitapta ise namazın her rüknü için çokça ve türlü zikirler okuyacaksın. Senden talep edilen, bir namazda bunların hepsini tekrarlaman değil. Sen her namaz için bir zikir seç, bu zikrin nurlarını yaşa ve manalarını düşün. Ona alıştığında ve şeytan sana yanıltma yoluyla sokulduğunda da başka bir zikre geç.
"Namaza çağrıldığınızda ona koşarak değil; üzerinizde sekine olduğu halde gidin. Yetiştiğinizi kılın, kaçırdığınızı tamamlayın. Çünkü sizden biri namazı kastettiği sürece namazdaymış gibi olur."2Müslim
Gün içinde bir sürü öğrencinin kalbini dinleyen biri olarak kitabın her cümlesini ezberimde tutmaya çalıştım.Notlar aldım defalarca üzerinde düşündüm .Evet bütün sorunların nedeni değersizlik diyor yazar haklı , haklı olmaması abes olurdu.Hepimiz gün içinde defalarca acılara maruz kalıp bunlarla mücadele ediyoruz .Halbuki sorunların sıkıntıların nedeni bizim düşünce şeklimizin yanlış yahut eksik olmasıyla ilgili değil biz Rabbimizi unutuyoruz .İnsan kelimesinin diğer bir anlamı da unutmaktır.Biz sadece kendimizi değil Allah'ı da unutuyoruz .Olan her şeyi başkalarıyla bağdaştırıp suçluyoruz Allah'tan geldiğini düşünmüyoruz.Başımıza bir şey geldiğinde Allah'tandır diye kaç kişi var ki ?Çok az kişi bunu der .Bu teslimiyeti yapamadığımız için üzülüyoruz .Sorunlar yaşıyoruz kendimizi değersiz adlediyoruz.Nefsimizin bizi üzmesine sebebiyet veriyoruz .Bu kitabı danışanlarım için defalarca okuyacam . Çünkü yazar yıllardır üzerine düşündüğüm her şeye değinmiş .Bu kitap bana ve kalbini bana açanlara şifa oldu.İnşaAllah başkalarına da şifa olur