Bu yolda elbette sıkıntı ve meşakkatle karşılaşcağız. Bu yol bize ödemesi zor bir fatura sunacaktır. Ancak ilahi bağışa mazhar oldukları bizzat Allah tarafından onaylanan, cahili yöntem karşısında kendisine yardım edilen ilk neslin yolunda yürümek arzusu ile bu yola girdikten sonra başka seçeneğimiz yoktur.
Hayır... Kesinlikle ödün veremeyiz, onlarla uzlaşamayız. Çünkü "biz" ve "onlar" tam bir yol ayrımında bulunuyoruz. Ona bir adım bile eşlik ettiğimizde maazallah yol ve yöntemin tamamını yitiririz!