Hera

Hera
@Purelight
Görsel Sanatlar Öğretmeni
Gazi Üniversitesi
603 okur puanı
Mart 2017 tarihinde katıldı
"Benim hayatımın amacı ne ve onunla ne halt edeceğim? Bu soruyla boğuşmakla geçti yıllar. Asla istediğim bütün kitapları okuyamayacağımı; olmak istediğim bütün hayatları yaşayamayacağımı hissettim. Korkunç derecede sınırlıydım. Korkuyordum."
Sayfa 60 - Irmak Zileli'nin hikayesinden·Kitabı okudu
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
İşte, tarihi ayakta tutan şey: Cinayetler... Herkes bundan bıktı, yine de... Herkes birbirinden demagog...
Sayfa 242 - Everest Yayınları·Kitabı okudu
8/10
·304 syf.··
Beğendi
·
2017 33. kitabı
·
9 günde okudu
·
Okunma: 21 Haziran 2017 19:08
Frida'nın dedikoduları ve popüleritesi dışında hayatıyla tanışmam 5-6 ay önce Frida filmini izlememle başlamıştı. Ama filmde çektiği acılara çok yer vermediklerini düşünüyorum. Ya da renkli kişiliğini çok daha ön plana çıkardılar. Kitapta ise acıları, kaza sonrası, resme başlayış hikayesi çok daha ayrıntılı anlatılıyor ki yazarın dilinin de gayet iyi olduğunu söylemem gerek. Bazen Frida'nın yazıları, mektupları da buna eşlik ediyor. Aşk ve Acı gayet uygun bir isim olmuş kitap için bence. Çünkü bu ikisinden oldukça çok bahsediliyor. Frida duygularını çok yoğun yaşayan talihsiz bir kadın. Kazadan bahsediyorum elbette. Ama bu kazanın bir getirisi olarak ressam olmaya resimler yapmaya karar vermiştir. Yoksa aklının ucunda dâhi yoktur ressam olmak. Bu nedenle kazanın en iyi yanı bu olsa gerek. Bundan sonrası biraz spoiler içeriyor. Kitabın ilerleyen sayfalarına doğru Frida'ya kızıyor, ne yapmak istediğine anlam veremiyorum. Diego çapkın biri bunu bile bile onunla evleniyor. Kocası, çok sevdiği kardeşi Cristinayla birlikte olduktan sonra bile onu affediyor bir şekilde. Daha sonra o da Diego gibi çapkınlıklara başlıyor ama nedense Diego'nu başkalarıyla olmasından dolayı acı duyuyor. Aynı hataları yapıyorlar. Hâlâ devam ediyorlar. Derdi ne bunların! Cidden kitabı okurken bir noktadan sonra kızmaya başladım. Evet, Frida bedensel olarak da ruhsal olarak da çok acı çekmiş. Özellikle çocuğunu kaybettikten sonra bunu çok iyi görebiliyorum. Belki sonrasında psikolojik olarak dengesini kaybetti ve tutunacak dallar aradı fakat bazı yerlerinde "Kes artık zırlamayı Frida!" demekten alamadım kendimi. Belki de kötü biriyim. Onun yaşadıklarının hiçbirini yaşamadım. Ama gerçekten yaptığı bazı hareketler o kadar anlamsız ki. Yazar Rauda Jamis'i tekrar tebrik ediyorum. Sunuş biçimi
Edebiyat
Frida KahloRauda Jamis · Everest Yayınları · 20185,3bin okunma

Hera

, bir kitap okudu
8/10
·304 syf.··
Beğendi
·
9 günde okudu
·
2017 33. kitabı
Rauda Jamis
8.5/10 · 5,3bin okunma