Folklorumuzda kahve ile alakalı ne güzel manzum sözler vardır; insan okudukça kahve ve kahvehane kültürünün, bu yolda oluşmuş geleneklerin, kahve içmeye dair ritüellerin , teşrifat ve görgü kaidelerinin çokluğuna şaşıp kalır. Şu beyitleri okuyalım:
Gönül ne kahve ister ne kahvehane
Gönül ahbab ister kahve bahane...
Kitap kapağından önyargı ile yaklaştığım bir kitap ancak okudukça insanı içine çeken öykülerden oluşuyor.. Tek kötü yanı bağlantılı hikayelerin ard arda gelmiyor oluşu. Yoksa bir çırpıda okunup bitirilecek bir kitap...