İeusus nazrenus rex lobrodeum, İanus nazeranus rex inferno.
Mukan.J.Q
Karanlığın açık gözleri vardır, fakat bilgelik karanlıkta yürür.
Türk Silahlı Kuvvetleri, AFAD, MEB
Ahi Evran Üniversitesi, Antropoloji, 09-13. Ege Üniversitesi, Tarih, 13-19. Ege Üniversitesi, Arkeoloji, 23-?. Ege Üniversitesi, Türk Dünyası-Genel Türk Tarihi YL, 27.
📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Her depremden sonra: “ Allah sonumuzu hayır etsin, rabbim bizi felaketlerden korusun, Allahım yere sakinlik ver, Allahım bizleri koru” vs Orta Çağ Avrupa’sına has olan bu tür söylemleri gördükçe deliriyorum. Sizler dinin ve Allahın en büyük düşmanlarısınız. 4 yıl kadar Malatya Afad’a görev almış biriyim. 1999 depremini, Malatya’nın kendi depremlerini, Elazığ depremini ve o yıl yine İzmir depremini derken Maraş kıyametlerini yaşamış biriyim. Ki son depremlerde belirttiğim gibi Afad’a görevliydim. Deprem bu coğrafyanın kaderi tıpkı Japonya’nın Şili’nin ve aktif fay üzerinde yer alan tüm ülkelerin olduğu gibi. Deprem esnasında önlem almak vs hepsi hikaye neden mi? Yat kapan çök taktiğini doğru yapsan dahi o an binanin nasıl ve ne yönde çökeceğini istinaden hayatta kalıp kalmaman gerçekleşecek. Hayatta kaldıktan sonra 3 gün içinde kurtarılamazsan muhtemelen enkazdan çıktıktan sonra öleceksin. Ben enkazlarda köşelerde anne karnı pozisyonda yani doğru şekilde kalmış insanlar gördüm ve geneli de pres makinesinde ezilmiş gibi ezilmişti. Temel sorun şu Allaha veya herhangi bir semavi dine inanmayan Japonya da 9 büyüklüğünde ve yaklaşık 5 dakika süren depremlerde neden insan ölmüyorda, 7/24 Allaha inandığını iddia edip, ibadet edene Türkiye’de bırak 9’luk depremi 5.6’lık depremde bile evler yıkılıp insan ölüyor? Neden Allah kendisine iman etmeyen Japon’ları 9 küsürlük depremde öldürmüyor da 5.6’lık deprem de bile kendisine iman eden Türkleri öldürüyor? Ha işte suçu kadere kısmete atmayı ya da her depremden sonra şunları yazmayı bırakın. Yetkililere sitem edin, sorumlu olanlar onlar. Allah bizlere akıl vermiş, tıpkı Japonlara verdiği gibi. O halde aklımızı kullanıp depreme dayanıklı yapılar inşaa etmeliyiz, aksi halde hep öleceğiz. Devlet-Millet el ele bu işin üstesinden gelmek
Elazığ depreminden önce de sonra da ( tüm büyük depremleri yaşayan biri olarak) rüyalarımda büyük depremler görüyordum. Tabii bunda Afad’da çalıştığım evrede Maraş Depreminin tatbikatı, Antropoloji bölümü okurken 8 kredilik Jeoloji dersi ile depremleri tanımam ve bunlara yönelik makaleler ile kitaplar okumam, bilinçaltımı yönlendirme konusunda çok etkili olmuştu. Şu sıralar ise sürekli büyük bir savaş ve savaşa istemsizce girdiğimizi görüyorum. Yine bunda da etkili olan bilgiler söz konusu: Büyük güçlerin çıkar çatışmaları, 100 yılda bir büyük savaşların olması ve artık bu yüz yıl ile o sürece girilmesi, Liyakatsız insanların başa gelmeleri, Ekonomik dengesizliliğin ileri uçlara çıkması, Sosyal ve siyasal çöküşlerin ortaya çıkardığı büyük travmatik yıkımlar, Din eksenli terör örgütlerinin sayısının artması, Köktendinciliğin rahatsız edici boyutlara gelmesi, İsrail’in saldırıları, Çin’in büyümeden kaynaklı olarak sömürü pastasından pay almak istemesi, İllere sığınak yapılması yönünde talimatların verilmesi, Askeri ve Bilişim alanındaki gelişmeler vs gibi birçok etmeni bilmek ve bu alanlara yönelik okumalar yapmak sanırım bunda çok etkili oldu. İstiklal ve İstikbal çok karanlık…
Hannibal, Roma ile Kartaca arasındaki sulhun imzasından sonra tekrar devletin başına geçmiş ve Anayasada bir değişiklik yaparak memleketini yine kuvvetlendirmeye başlamıştı.