İnsanlar içgüdüsel olarak yer ve içerler ve ellerini ateşten uzak tutarlar. Bu dürtüleri çiğnemek suretiyle maruz kalacakları yasal cezalardan değil, doğal cezalardan korkarlar. Yasaların insanları alıkoyduğu yegane şey, dürtülerinin baskısı doğrultusunda yapabilecekleri şeylerdir. Doğanın zaten yasaklayıp cezalandırdığı şeyleri, yasayla yasaklayıp cezalandırmaya gerek yoktur. Buradan hareketle rahatlıkla kabul edebiliriz ki yasalarla önlenen suçlar, birçok insanın doğal eğilimler çerçevesinde memnuniyetle işlemek istediği suçlardır. Bu tür eğilimler var olmasaydı, bu tür suçlar da var olmazdı ve bu tür suçlar işlenmeseydi, onları yasaklamanın anlamı da olmazdı...
Sayfa 227 - Freud’a göre ensest ilişkisine yönelik doğuştan gelen bir soğukluk yoktur. Bu duygular bastırıldığı için daha sonra nevrozlar ortaya çıkmaktadır...·Kitabı okudu
“ İnsanların evrensel eğilimleri vardır. Her varlığı kendileri gibi kabul ederler ve her nesneye, aşina oldukları ve yakından tanıdıkları özellikleri atfederler..”