Kime Resûlullah’a [sallalahu aleyhi ve sellem] tâbi olma kapısı açılmışsa bu, Allah Teâlâ’nın o kimseyi sevdiğinin
delilidir. Nitekim Cenâb-ı Hak bu hususta şöyle buyurmaktadır:
“(Resulüm!) De ki: EğerAllah’ı seviyorsanız bana uyunuz ki Allah da sizi sevsin ve günahlarınızı bağışlasın. Allah son derece bağışlayıcı ve esirgeyicidir” (Âi-i imrân 3/31).