Kitap,Kabilin sakin sokaklarında birlikte büyüyen iki çocuk arasındaki derin bağı anlatırken;bir yandan ihanetin ağırlığını,diğer taraftan ömür boyu süren vicdan azabını ve bağışlanma arayışını konu alıyor.Amir ve Hasan'ın hikayesi sadece iki arkadaşın değil;savaşla beraber paramparça olan bir ülkenin ve yok olan çocukların hikayesidir..Kesinlikle okunması gereken bir kitap tavsiye ederim..