Kitapta idam cezası sorgulanıyor, kitabın kahramanı olan kişinin suçunun ne olduğu söylenmeyerek idamın suçtan bağımsız olarak ne kadar acımasız bir ceza olduğunu göstermeyi hedeflemiştir. Bizlere bu cezaya mahkum kişilere karşı empati yaptırmayı başarmıştır.
İnsan eskiden beri metafizik bir kavram olarak mutlak adalete inanır ama anlaşılan o ki evrende adalet diye bir şey yoktur. Haktan,adaletten anlamayan,doğada kara bir leke gibi duran gaddar, insafsız, düzenbaz bir vahşi olan o adam neden hayatta kalmıştı?