Gezgin kişi dış evreni gezer, öğrenir; çok okuyan kişi ise iç evrenini gezer, öğrenir ve yaşam da iç ve dış evrenin oluşturduğu bir bütünken bilen, hem çok gezen hem de çok okuyandır. Birinden noksan kalmak tam anlamıyla bilmek sayılamaz, öyle ya kainat dengenin ta kendisidir.