Zehranur

Zehranur
@Raperin_
Okumazsak mutlaka kullanışlı birer herkese dönüşeceğiz. Evli
Mütercim tercümanlık
Ankara
2003
457 okur puanı
Mayıs 2019 tarihinde katıldı
Şu anda okuduğu kitap
Ebu Hureyre'den rivâyet edilen bir hadiste Resûlullah (sas) şöyle buyurmuştur: "Dindarlığını ve ahlâkını beğendiğiniz biri gelip sizden kız isterse (o kişinin maddi durumuna bakmaksızın) onu kızınızla evlendirin. Eğer bunu yapmazsanız yeryüzünde büyük bir fitne ve enine boyuna yaygın bir fesat meydana gelecektir."
Tirmizî, Nikah, 3
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Efendimiz (sas) bir rivayette şöyle buyurdu: "En hayırlı nikâh/evlilik en kolay olanıdır."
(Ebû Dâvûd, Nikah, 30, 31)
"Bir kadın Allah için imtihan olduğu sıkıntılara katlanırsa sevap kazanır. Kendi evinde bir eşyayı kaldırıp başka bir yere bıraksa bile sevap vardır." "Bir kadın kocasından hamile kalsa o kadının sevabı; oruç tutan, gece namazı kılan ve Allah'a itaat edenin sevabına denktir. Doğurması sevaptır, emzirmesi sevaptır. Kadın bebeğini emzirmeye başladığı andan itibaren, her bir emzirmesine karşılık bir köle azadı sevabı vardır. Çocuğu sütten kestiği zaman, gökyüzünden ona: 'Ey kadın! İşine başla ve geçmişini unut çünkü geçmişinden sorumlu değilsin.' diye seslenilir." Aişe annemiz söze karışıp: "Ey Allah'ın Resûlü! Sevap sadece kadınlar için midir?" Yani erkeklere bir şey yok mu? Ben erkeklere acımaya başladım." deyince Efendimiz (sas) şöyle buyuruyor: "Olmaz olur mu ya Âişe! Elbette sevapta erkeklere de pay var. Bak, Müslüman bir erkek eşinin elini tutup onu arzuladığı zaman Allah o kişiye on sevap yazar. Kişi eşinin boynuna sarıldığında Allah o kişiye yirmi sevap yazar. Kişi eşiyle zifaftan sonra guslederken bedenindeki her tüyden dolayı ona on sevap yazılır, on tane de günah silinir. O gecenin sabahında Rabbimiz meleklerine hitaben kulunu göstererek iftihar eder ve: 'Şu kulum kalktı gecenin soğuğuna aldırmadı. Rabbi istediği için guslünü aldı ve kulluk adına bir adım attı. Ben de sizi şahit kılıyorum ki onu affettim' der."
(Sa'lebi, Tefsir, II, 78-79)
1- Evlilik ibadettir, öyleyse külfetine katlanılmalıdır. 2- Evlilik nimettir, öyleyse şükrü eda edilmelidir. 3- Evlilik cihadtır, öyleyse hazırlığı yapılmalıdır. 4- Evlilik devlettir, öyleyse yasalar uygulanmalıdır. 5- Evlilik dindir, öyleyse sahip çıkılmalıdır. 6- Evlilik imtihandır, öyleyse sabır, azık olarak edinilmelidir.
Başlıklar
Bundan sonrası Kürtçe ifadesiyle: 'YAN BRATİ, YAN KÖLETİ!' 'YA KARDEŞLİK, YA KÖLELİK'tir. Hilesiz ve kandırmacasız bir kardeşlik... Ya Tam Kardeşlik, Ya Hep Birlikte Kölelik...
Sayfa 596