Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Raşit Akyol

Raşit Akyol
@Rasitakyol7
Basiret sahibi Peygamberimiz; insanların detaysever, Peygamberleri ilahlaştırıcı, mezheplere bölünmeye müsait karakterlerini bildiğinden, bunlara yol açacak hadis yazımını yasaklamıştır.
Reklam
Kurtuluş nasıl oluyorsa tek bir Allah'tan çıkan ama helalleri ve haramları bile farklı olan mezheplere bağlanmakta değil,''ben Müslümanım'' deyip Kur'ana bağlanmaktadır
Sistemin fıtrata uydurduğu tek şey ise;insanın çalışmaya ihtiyacı olması ve çalışmanın zaten kutsal olması idi.Ama sorun şuydu ki;Sistem içinde çalışmak ile ne konuda çalışılacağını keşfedenin çalışması arasında sadece isim benzerliği vardı.Burada iki konu çok iyi kullanılmıştır;çalışmanın işsizlikten iyi olması,çalıştıktan sonra dinlenmenin keyifli olması.Paul Lafargue'ye göre iş çıkışı saatleri öyle bir ayarlanmıştı ki;insanların akşam eve gitmeyi heyecanli bekleyeceği kadar az,ama sabah işe gitmeye isyan etmeyeceği kadar da çok zaman kalmalıydı.

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
Acısız hayat diye bir şey yoktur.Fakat deneyimleyeceğimiz acının türünü seçebiliriz.Ya durgunlugun acısını ya da büyümenin acısını tercih edebiliriz.
Sayfa 240Kitabı okudu
Duygularımız aynı zamanda bizi motive eder.İngilizcede 'emotion(duygu)','motivate(motive etmek)',ve 'move(hareket etmek), sözcüklerinin hepsi hareket etmek anlamına gelen Latince 'movere' sözcüğünden türemistir
Sayfa 193Kitabı okudu
Reklam
İngilizcede ''felaket'' anlamına gelen disaster sözcüğünün kökeni ''dağılan,parçalanan yıldız''(dis-a-star)anlamına gelir.Bir beyin cerrahı teşhisini açıklarken,hastasının gözlerinde beliren bakışı herhalde hiçbir şey bundan daha iyi betimleyemez.
Hiçbir şeye şaşırma,hakikatin de insanların da iki yüzü vardır.
Zamanın iki yüzü var dedi,kendi kendine Hayyam,iki boyutu;uzunluğunu güneşin seyri belirliyor,kalınlığını ise tutkular.
Mustafa Kemal bir tatlısu Türk'ü değil,hür fikirli bir Türk devrimcisi idi.Fes ve şapka demek medeniyet demek olmadığını pek iyi bildiğine şüphe yoktu.Fakat başlık değiştirmenin din ve iman değiştirme olduğu gibi batıl inanışlara saplanan ve mıhlanan bir kafaya,hiçbir ileri tefekkür ışığı vurmayacağını da bilirdi.Asıl mesele kafanın içindeki batıl inanışları söküp atmakta idi.Bu başlık değil,baş davası idi.
Sayfa 546Kitabı okudu