Rauf Beyazit

Rauf Beyazit
@RaufBeyazit
"İyiliğe, niyet edin. Sıkıntıya, sabredin. Aza, kanaât edin. Hatanızı, kabul edin. Varken, tasarruf edin. Nefsinizle, inat edin. Ama Allah'tan başka, Kimseye Kulluk etmeyin...!"
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Lev Tolstoy
"Kimseyi küçümseyecek kadar büyük değilsin. Çünkü gün gelir küçümsediğin her şey için önemsediğin bir bedel ödersin..."
"Garip değil mi? Yüzüne gülecek kadar dost Sandığın kişiler, Aslında arkandan Konuşacak kadar Yüzsüz olmalarına..."
9/10
·687 syf.··
2017 27. kitabı
·
15 günde okudu
·
Okunma: 25 Aralık 2017 12:10
Kitabı çok merak ediyordum... Sınıfta elime aldım ve nedense sınıftakiler "oooo selcan" dediler anlamadım ve takmadım. Dostoyevski'nin ilk defa bi kitabını okuyacaktım. Arkadaşım gördü ve sonunu söyledi. Ona çok kırılmıştım o gün okumak hiç istemiyordum. Çünkü sonunu öğrenmiştim ve bi tadı kalmamıştı... yine de merakıma yenik düştüm ve okumaya başladım. Meğersem ne kadar da güzelmiş. Dostoyevski'nin kitaplarını daha çok okumayı düşünüyorum diye içimden geçirdim. Yazar birçok sayfada neler neler anlatmış. Üniversiteli bir gencin maddi sıkıntılar içinde olmasıyla okuyamaması, annesinden uzak olan pesteburg (doğrumu diye emin değilim) ta yaşaması onun canını sıkardı. Ama bir gün vahşice insanları katletmesi içimi yakmıştı. Sevdiği kız bile pis bir iş yaparken ona tavsiyesi "polise git ve anlat olmuştu" ve sevdiği uzun yıllar beklemişti onu... Kitap çok güzeldi herkes okumalı...
Edebiyat
Suç ve CezaFyodor Dostoyevski · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2025194,5bin okunma