Freud, psikanaliz kuramının özü olarak değerlendirdiği şeyi tanımlarken, bastırma, direnç ve aktarımdan söz eder, libido kuramından ve hatta "Oedipus kompleksinden" değil.
Eğer ben sevinç, sevgi, üzüntü, korku veya nefret hissettiğimin farkındaysam, bu demektir ki hissim bastırılmamıştır; yoksa hissim üzerine düşünüyorum demek değildir. Ne hissettiğimin "bilincindeyim" dediğimizde doğru söylüyoruzdur.