Kitap sevgisini aşılayan distopik bir eser.. Kahramanımız Montag'ın Clarisse ile tanışması sonucu yaşadığı zihinsel devrim ve olaylar zinciri.. Özellikle yazar bu eserde sansürün ne kadar tehlikeli olduğunu sansürcü zihniyetlerin kitapların düşünme, hayal kurma, sorgulama, itiraz etme yönlerini bildiklerinden kitapları en tehlikeli(!) varlık olarak görüp yakmayı bir devlet görevi olarak görüyorlar.. Tabiki yazar aynı zamanda teknolojinin tahakkümüyle robotlaşan ve duygusuzlaşan insan profiline ciddi bir eleştiri getiriyor.