Anne babalar kendi çocuklarını bile doğru dürüst tanımıyor. Küçük oldukları, bazı şeyleri öğrenmelerinin zamanı henüz gelmediği gerekçesiyle çocuklardan hiçbir şeyin gizlenmemesi gerekir. Ne üzücü ve talihsiz bir düşüncedir bu! Çoçuklar her şeyi anlamalarına karşın, büyüklerin onları çok küçük, hiçbir şeyi anlamaz saydıklarını ne kadar iyi fark eder! Bir küçüğün çok zor bir durumda bile son derece önemli çözüm yolu üretebileceğini büyükler bilemez.
Tabiatın doğasında var be ÜSTAD.
İnsanlar ruhu ruhuna, yüreği yüreğine, yarası yarasına benzeyeni severmiş güya. Ne yalanmış:
Meğer aşk tek taraflı bir eylemmiş… Ahmed Arif