"Bir romanı Bir toplumun aynası gibi göremezsin toplumun hayatın gerçeği olarak alamazsın onu.
Roman en iyi ihtimalle bir yazarın ütopyası, gerçeğin bir İzdüşümü olmaya çalışan, yazarın düşlerinin toplamıdır".
Sizde biliyorsunuz ki; bilmek ayrı şey anlamak ayrı şeydir.
Anlamak, bilmekten daha yakıcıdır.
Çok yakıcı. Ve bazı şeyler vardır ki, yaşanmadan anlaşılmaz.