Dünyanın en basit,en zavallı,hatta en ahmak adamı bile,insanı hayretten hayrete düşürecek ne müthiş ve karışık bir ruha sahiptir! Niçin bunu anlamaktan bu kadar kaçıyor ve insan dedikleri varlığı anlaşılması ve hakkında karar verilmesi en kolay şeylerden biri zannediyoruz? Niçin ilk defa gördüğümüz bir peynirin niteliği hakkında söz söylemekten kaçtığımız halde ilk defa karşılaştığımız insan hakkında son kararımızı verip gönül rahatlıyla öteye geçiyoruz?