Birine aşık olmak, gözü bağlı olarak, bir uçurumun kıyısında yürümek demektir. Başına neler geleceğini hiçbir zaman bilemezsin. Sonu ölüm de olabilir, cinayet de, intihar da...
“Bende" dedim, "duygularla ve egoyla çarpılmamış, serinkanlı, duru bir gözlem alışkanlığı var. Belki fark etmişsinizdir, her şeyi ve herkesi gözlerim. Birçok insan bunu yapamaz çünkü aşırı derecede kendi duygularıyla ve egosuyla meşguldür, başkasıyla ilgilenemez..."
“Ben onu zaten hiç anlayamadım. Sözlerine değil, hayatımdaki yerine göre değerlendirmeliydim. Onu yapayalnız bıraktım. Yaptığı kaprisin bana olan sevgisinden kaynaklandığını düşünemedim.”
Küçük Prens