Biz türkler maalesef nasıl ingilizce öğretilmez dersi olan ingilizce dersi gibi nasıl tarih öğretilmez ve bunun yerine masal ve zırva ögretilir adlı tarih derslerinden geçerek ilk ögretim ve liseyi bitiriyoruz. batıda insanlar okullarından sonra hiç tarih kitabı okumuyorlar.çünkü aldıkları objektif dersler onlara yetiyor.bizlerse hasbel kader bir yabancı dil öğrenirde bir batılı ile münazara edersek anlıyoruz ki karşımızdaki bizden daha iyi osmanlı ve dünya tarihi biliyor biz bu tokatı yiyince başlıyoruz tekrar tarih kitapları okumaya. Eğer şanslı isek çevremizde doğru bir mentor var ise objektif tarihi vesikalarla tarih kitabı yazan bir kaç yazar öneriyor ve 5-0yenikde olsa biryerlerden baslıyoruz eğer doğru yönlendirme olmazsa maraş dondurmacısı kılıklı tiplerin dedikodu ve hezeyanlarının kucağına düşüyoruz.evet maalesef ülkemizde bir tarihi karekter siyasi iktidarın estiği iklime gôre bazen hain nazende kahraman olarak karşımıza çıkabiliyor.gönül isterdiki herkesin hakkında her tarihi gerçeklik o kişiyi yüceltme angajmanı taşımadan rahatça anlatıla bilsin.neyseki,Fuat köprülü ve Halil inalcık gibi tarihcilerimiz bir mihenk taşı döşedilerse onun en büyük temsilciside bence bu kitabın yazarı Turgut özakmandır.hiç sıkılmadan ve okuduğunuz karekterleri okurken adeta yasayacağınız bir kitap yemek yemeyi ve uyumayı unutacaksınız.tıpkı çocukken anneniz sizi eve çağırdığı da 1 dakka daha dediğiniz gibi.özellikle lise talebelerine ilk kitap deneyimi olarak verilmeli çünkü bu kalemi kırılmaz yazarlar aşık ettirir kitaplara sizi. okumak gibi bir hastalığa bulaştırırki allah şifa vermesin.hoşca kalın,kitapla kalın.
Şu Çılgın TürklerTurgut Özakman · Bilgi Yayınları · 202324,6bin okunma
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
"En kötüsü, hayır demeyi öğrenemedim. Yemeğe kal, dediler: kaldım. Oysa, kalınmaz.
Onlar biraz ısrar ederler; sen biraz nazlanırsın. Sonunda kalkıp gidilir. Her söylenileni ciddiye almak yok mu, şu sözünün eri olmak yok mu; bitirdi, yıktı beni.”
+yağmur yağıyor olric ıslanıyor etraf,
ağlasak kimse anlamaz değilmi?
-anlamaz efendim.
+Anlasa ne olur olric?
- utanırız efendim.
+Sevmeyi göze alan utanırmıymış olric?