Diyelim ki buradan gittin. Gitmekle kendinden kaçıp kurtulacağını mı sanıyorsun? Nereye gidersen git, üzüntülerin de seninle beraber gelecektir.
Hayır Yedigey, kaçmakla kurtulamazsın.
Yiğitlik kaçmakta değildir. Eğer yiğit isen, bildiğim Yedigey isen, burada kalıp üstesinden gelmelisin
o meselenin. Herkes gidebilir, herkes kaçabilir
ama herkes kendine hâkim olamaz,
herkes kendine karşı zafer kazanamaz...
...sen diyorsun ki düşmanca anılar yazmış.
Bunu anlamıyorum. Anıların düşmanı olur mu?
Benim bildiğim, geçmişte olan, şimdi olmayan şeylerin olduğu gibi hatırlanmasıdır anılar.
Sen demek istiyorsun ki, insan geçmişindeki
iyi olayları hatırlasın, kötü olayları hatırlamasın.
Nasıl olur bu? İnsan bir düş görürse bunu hatırlar. Peki bu korkulu bir düşse, başkalarının hoşuna gitmeyecekse, onu hatırlamasın mı?