Olgunlaşmamış insanın özelliği ,bir dava uğruna soylu bir biçimde ölmek istemesidir , olgun insanın özelliği ise bir dava uğruna gösterişsiz bir biçimde yaşamak istemesidir.
Zavallı hafıza !Günden güne yok olduğunu hissettiğimiz,beden denilen şu toprak yığınının üzerinde durmadan yaşamaya çalışır durur.Hüzün verici bir bakışı senelerce anımsar.Bir sözü, bir gülüşü senelerce saklar .Etrafından baş dönmesi verecek şekilde büyük bir hızla geçen bütün anı ve üzüntüleri hemen kaydetmeye çalışır. Bu katlanılması güç çalışma ile bütün kuvvet ve gücü kaybolunca bize ümit veren gelecek biter.Hayatımıza arkadaşlık eden geçmiş,unutma denizi içinde yok olur .