Sıla ardıç

Başarı genellikle bir başarısızlıklar dizisinin sonucudur. Başarıdan hiçbir şey öğrenmezsin ama başarısızlık sana birisi hakkındaki her şeyi öğretebilir. Özellikle de kendin hakkında.
“Yeterince kitabın var” diyenlere cevabımız hazır.
Kitaplarım her zaman, gerçek dünya fazla gürültülü olmaya başladığında kendimi içinde saklayabileceğim bir yer oldu.
Eğer ihtiyaç duyduğumuz tek şey sevgiyse, neden hep daha fazlasını isteriz?
Zor kullan bakalım, kendine zor kullan, şidde: uygula ruhum; ama daha sonra kendini saymaya, saygı göstermeye zaman bulamayacaksın. Çünkü insanın bir tane hayatı vardır, bir tek hayatı. Ama senin için bu hayat neredeyse bitmiştir, o hayatı yaşarken kendine hiç dikka etmedin, başkalarının mutluluğunu kendi mutluluğun saydın... Oysa kendi ruhlarındaki hareketleri dikkatle izlemeyenler mutlaka mutsuz olurlar.
İçimizde olanın ancak küçük bir kısmını yaşayabiliyorsak - gerisine ne oluyor?