Bazen düşünüyorum da dünyaya gelmek bir afetken, sonra bu memlekette, üstelik kadın olarak doğmanın dayanılmaz azabına nasıl tahammül ettiğimi hayret ediyorum . Mesela yalnız erkek olsaydım, bugün beni zorlayan daha rahat eden bu elemlerin birçoğundan bihaber olacaktım. Kadın olmak, yani erkeklerin ruhlarının ihtiyacı için fazla fazla alçaldığımızı halde ıstırap içinde bir esir hayatı sürmek zorunda olmak...