Serendipçe

Parmağına yüzük takacağım bir kadın ona "alyans" dediği gün benden ayrı düşebilirdi. "Nişan yüzüğü" hatta "nikâh" yüzüğü kelimelerinin "şan"lı veya mukaddes güzelliğini bu kadar çiy bir firenkçe ile değiştiren kadına elbette bağlanamazdım. [Nihad Sâmi Banarlı]
Serendipçe isimli okura yanıt verildi
Serendipçe
O da ona firenkçe demiş ama neyse espri yapmak istedim sadece😅
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
Parmağına yüzük takacağım bir kadın ona "alyans" dediği gün benden ayrı düşebilirdi. "Nişan yüzüğü" hatta "nikâh" yüzüğü kelimelerinin "şan"lı veya mukaddes güzelliğini bu kadar çiy bir firenkçe ile değiştiren kadına elbette bağlanamazdım. [Nihad Sâmi Banarlı]
Serendipçe isimli okura yanıt verildi
Serendipçe
Sanki "de"yi ayrı yazmamış, sanki "ğ" yerine "y" kullanmış vs vs. 😅
Parmağına yüzük takacağım bir kadın ona "alyans" dediği gün benden ayrı düşebilirdi. "Nişan yüzüğü" hatta "nikâh" yüzüğü kelimelerinin "şan"lı veya mukaddes güzelliğini bu kadar çiy bir firenkçe ile değiştiren kadına elbette bağlanamazdım. [Nihad Sâmi Banarlı]
Serendipçe isimli okura yanıt verildi
Serendipçe
Abartmış işte alyans dedi diye bağlanamam ne demek 😅
Parmağına yüzük takacağım bir kadın ona "alyans" dediği gün benden ayrı düşebilirdi. "Nişan yüzüğü" hatta "nikâh" yüzüğü kelimelerinin "şan"lı veya mukaddes güzelliğini bu kadar çiy bir firenkçe ile değiştiren kadına elbette bağlanamazdım. [Nihad Sâmi Banarlı]
Serendipçe
Bahaneye bak 😅
İki gücün bitmez savaşıydı; zaman ve madde. Birlikte doğan bu iki kardeş başlangıçtan beri birbirinin düşmanıydı. Zaman maddeyi kemiriyordu. Madde koca bir organizmaydı hayatta kalmaya çalışan. Kendine yaşam üreterek direniyordu çürümeye. Zaman, sayısız minik sivri dişleriyle sabırlıydı. Ahesteydi ritmi. Sonsuzdu savaş.
Sayfa 94
Serendipçe
İlkokuldayken bir rüya görmüştüm. Müdür bizi en sevdiğim gezegen olan Satürn'ün halkasına pikniğe götürmüştü. Oksijen tüpümüz ve astronot kıyafetimiz yoktu. Uzun kollu giyinmiştik şapka takmıştık. Güneşten öyle korumuştuk. Hoca suda oksijen var bol bol su için demişti. Ve gece yarısıydı. Kitabın adını görünce o unutamadığım rüyamı andım. Ilk fırsatta okuyacağım 😅🌺